میکروسمنت بهتر است یا سرامیک

0
330

وقتی پروژه های ساختمانی را در نظر می گیریم متوجه می شویم گزینه میکروسمنت و سرامیک جزء گزینه های کاربردی و بسیار مهم هر ساختمان، اعم از مسکونی و تجاری می باشد . ضمن اینکه هر دو متریال دارای زیبایی ظاهری مخصوص به خودشان را دارد و دارای تنوع در طرح و رنگ هستند . ولی هنگامی که به کیفیت و عملکرد این محصولات توجه می کنیم متوجه می شویم میکروسمنت از خیلی جهات یک گزینه برتر می باشد و عملکرد مناسبتری نسبت به سرامیک دارد.

 

ما سعی کردیم در این مقاله به بررسی جنبه ها مختلف سرامیک و میکروسمنت از نظر دوام ، هزینه نگهداری ، زیبایی ، ظرافت و .. .بپردازیم تا بتوانیم انتخاب بهتر و مناسبتری را داشته باشیم.

مقاومت بین میکروسمنت و سرامیک کدام بیشتر می باشد؟

هر دو پوشش بادوام می باشد و در برابر سایش و خراش مقاومت بالایی دارند . اما سرامیکها بر خلاف میکروسمنتها وقتی تحت فشار و ضربه قرار بگیرند باعث ترک خوردگی و شکستگی می شود.

میکروسمنتها یک ماده کاملا ضد آب و بدون درز می باشند در صورتی که سرامیکها دارای اتصالات متعددی می باشند ، همانطور که می دانید سرامیک هم ضدآب می باشد ولی با گذشت زمان آب از نقاط اتصال سرامیکها نفوذ می کند. پس بدین نتیجه می رسیم میکروسمنت یک گزینه مناسب و بهتر می باشد.

هزینه میکروسمنت بهتر است یا سرامیک ؟

همانطور که می دانید سرامیک چون دارای تنوع در جنس و کیفیت می باشد. پس می توانید بسته به شرایط خودتان قیمت مناسب را پیدا کنید ولی آیا کیفیت مناسب می باشد ؟

قیمتهای میکروسمنت مانند سرامیک آنقدر گسترده نمی باشد ولی بنا به نوع متریال و طرح مورد انتخابی تفاوتهایی وجود دارد و گاهی بسیار مناسبتر از سرامیک می باشد . حتما توجه داشته باشید برای نصب میکروسمنت از یک متخصص این امر استفاده کنید   .

پس برای پیدا کردن یک متخصص خوب می توانید به گروه ما مراجعه کنید و هم از کیفیت میکروسمنت مطمئن باشید و هم از متخصصین توانمند ما استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری کدام راحتتر می باشد؟

تمیز کردن میکروسمنت و سرامیک هر دو راحت و آسان می باشد. اما با گذشت زمان سرامیک بر اثر ضربه های احتمالا ممکن است لعاب آن از بین برود و گرد و غبار و سایر ذرات در بین درزهای سرامیک می چسبد و با گذشت زمان تمیز کردن آنها مشکل می شود ولی در مورد میکروسمنتها این مورد صدق نمی کند و با تمامی مواد شوینده قابل تمیز کردن می باشد و به مرور زمان هم رنگ خود را از دست نمی دهد.

زیبایی و ظرافت کدام بیشتر می باشد؟

همانطور که متوجه شده اید هم سرامیک و هم میکروسمنت هر دو دارای ظرافت خاص می باشند. ولی در میکروسمنت نوع طرح و رنگ کاملا به اختیار شما می باشد و هر نوعی که مورد نظرتان باشد قابل اجرا است در صورتی که سرامیک ها فاقد سفارش اختصاصی می باشند.

میکروسمنت ها به علت اینکه بسیار ظریف کار می شوند و کلا ضخامت آن 2تا3 میلیمتر است به همین علت هیچ گونه محدودیتی در فضای مورد نظرتان ایجاد نمی کند.