میکروسمنت و کاربرد آن

0
362

میکروسمنت یکی از زیباترین پوشش های دکوراتیو می باشد که بخاطر مقاومت و سازگاریی بالایی که با محیط زیست دارد بسیار مورد توجه و استقبال معماران و طراحان با سلیقه و به روز قرار گرفته است .

این پوشش دکوراتیو را می توان بنا به سلیقه مشتریان از نظر رنگ ، ماتی و براقی آن تولید کرد.

معمولا میکروسمنت را می توان در سطحهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی ، کفپوش و سقف آشپزخانه ، سطح کابینتها ، فضاهای مرطوب همچون استخرها ، سونا و حوض … فضاهای اداری و تجاری و تفریحی کارکرد.

همانطور که قبلا توضیح دادیم میکروسمنت یک لایه پوششی تزئینی می باشد که متشکل از رزین و مواد مخصوص سیمانی است که بر پایه آب می باشد . در این ترکیب می توانید از مواد افزوزدنی و رنگ دانه های معدنی استفاده کرد . این مواد دارای جذب چسبندگی زیادی می باشد ضمن اینکه خاصیت غیر قابل نفوذ را هم دارند . با استفاده از یک لایه مخصوص کاملا تبدیل به سطح ضد آب می گردد و به هیچ عنوان قابلیت نفوذپذیری آب و نم را ندارد.

مواد میکروسمنت جزء یکی از مصالح ساختمانی خاص و زیبا می باشد که این مواد را مستقیما می توانید روی سطح مورد نظرتان کار کنید .

با میکروسمنت امکان پوشش کاشی ، سنگ ها ، بتن ، سیمان ، گچ و … وجود دارد . برای اینکار کافی است مواد میکروسمنت را به اندازه سه میلی مترروی لایه مذبور کشیده و یک پوشش خاص را ایجاد کنند.

از مزایای مهم میکروسمنت:

  • تنوع کاری زیاد
  • سازگاری با محیط اطراف
  • طیف گسترده ای از رنگها
  • طیف گسترده ای از بافتها
  • تنوع در ترکیب رنگ
  • چسبندگی بسیار سازگار با انواع سطوح
  • ضد خش و ضد لغزش
  • نگهداری و تمیز کردن بسیار راحت

یکی دیگر از خاصیتهای مهم میکروسمنت ، ضد درز بودن آن می باشد که به خاطر چسبندگی بالایی که این مواد دارد باعث می شود به سطحی غیرقابل نفوذ تبدیل شود به همین خاطر قابلیت استفاده در سطوح عمودی ، افقی و … را دارد .

با این مواد شما قادر خواهید بود هر نوع سطحی را پوشش دهید و به یک فضای زیبا ضمن اینکه بسیار بادوام می باشد برسید.

با استفاده از پوششهای میکروسمنتی در کف هایی که بسیار پرتردد می باشد آسیب دیدگی سطح شما تقریبا به صفر کاهش پیدا می کند.

با مواد میکروسمنت می توانید به سطوحی با تخلخل زیاد و تنوع بافتی گوناگون برسید.

 

اجرای میکروسمنت

در هنگام اجرای میکروسمنت باید چندین لایه اجرایی داشته باشیم . که اولین آن آماده سازی سطح مورد نظر می باشد که بسیار مهم است . با اجرای دو لایه میکروبیس در سطح اولیه باعث می شویم که زیر ساخت آماده و تقویت شود.

بعد از آماده سازی سطح اولیه به سطح اصلی می رسیم که در این سطح بافت اصلی با رنگ و طرح دلخواه شما می باشد و بعد از خشک شدن این سطح اجرای پرایمر روی سطح مذبور می باشد که باعث میشود یک سطح صاف و یکدست را ایجاد کنیم و در نهایت اجرای یک سطح ضدآب و اتمام کار می باشد.

ضمنا توجه داشته باشید در هنگام اجرای میکروسمنت با کشیدن ماله بیش از اندازه باعث آسیب به متریال میکروسمنت نشویم همچنین سطح اولیه کار باید کاملا تمیز باشد و هیچ گونه روغن یا مواد قیرمانندی در روی سطح نباشد .زیرا قیر باعث می شود مواد اجرا شده لایه لایه شود و مواد میکروسمنتی از بین برود.